آخرین اخبار

سپاه هیچ پایگاهی در اهداف مورد حمله آمریکا در عراق و سوریه نداشت/اگر آمریکا اقدامی علیه منافع ایران انجام دهد پشیمان خواهد شد

سردار اسماعیل کوثری می‌گوید ایران هیچ پایگاهی در اهداف مورد حمله آمریکا در عراق و سوریه نداشته وگرنه مثل همیشه نام و تعداد شهدای ایرانی را اعلام می‌کرد، اما اگر آمریکا اقدامی علیه منافع یا منابع ایران انجام دهد، پشیمان خواهد شد.

اشتراک گذاری
22 بهمن 1402
کد مطلب : 11803

سردار کوثری در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

سردار اسماعیل کوثری می‌گوید ایران هیچ پایگاهی در اهداف مورد حمله آمریکا در عراق و سوریه نداشته وگرنه مثل همیشه نام و تعداد شهدای ایرانی را اعلام می‌کرد، اما اگر آمریکا اقدامی علیه منافع یا منابع ایران انجام دهد، پشیمان خواهد شد.

اسماعیل کوثری

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ آمریکا در «اولین لایه» از واکنش تلافی‌جویانه برای کشته شدن سه نیروی آمریکایی در اردن توسط نیروهای مقاومت اسلامی عراق، به بیش از ۸۵ هدف با ۱۲۵ موشک نقطه‌زن، بمب‌های دقیق و هدایت‌شونده حمله کرده است. بنابر اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام، در این رشته حملات اهدافی از جمله ستاد فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، انبار راکت‌ها و موشک‌ها، پایگاه‌های نگهداری پهپاد و مهمات و سایر تأسیسات «مرتبط با شبه‌نظامیان یا نیروی قدس سپاه پاسداران» مورد اصابت قرار گرفته است.

اسماعیل کوثری از فرماندهان سپاه و نماینده کنونی تهران در مجلس در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ با اشاره به اتهام زنی آمریکا به ایران در موضوع مرگ سه نیروی آمریکایی در جریان حملات گروه های مقاومت عراقی می‌گوید: در پاسخ به فرمانده سنتکام که می‌گوید این حملات تحت امر ایران بوده باید بگویم فرماندهان آمریکایی از این حرف‌ها زیاد می‌زنند و هیچ ارزشی هم ندارد.

او در مورد ارتباط گروه‌های مقاومت با ایران می‌گوید: این گروه‌ها استکبارستیزند و می‌خواهند کشورشان مستقل باشد و بیگانه در آنجا حضور نداشته باشد؛ بنابراین طبعا با ما ارتباط دارند، اما اینکه ما بخواهیم دستوری به آن‌ها بدهیم یا به آنها تحکمی کنیم که اقدامی انجام دهند، هرگز چنین چیزی نبوده و نیست. خود مقاومت هم اعلام کرده و مسئولیت حمله را برعهده گرفته است. این موضوع پنهانی نیست.


بیشتربخوانید: برای اعلام بی اطلاعی ایران از عملیات گروه‌های مقاومت دیر شده/چه کسانی از حمله آمریکا به سوریه خوشحالند؟


این نماینده مجلس می‌گوید حملاتی که از سوی آمریکا در شرق سوریه و عراق صورت گرفته، اصلا به ایران ارتباطی ندارد. به گفته کوثری، اگر به ایران ربط داشت «قطعا تعداد شهدا و مجروحین را مانند همیشه اعلام می‌کردیم».

او تاکید کرده: ما هیچ پایگاهی در محل‌هایی که مورد هدف حمله قرار گرفته، نداریم.

کوثری در پاسخ به این سوال که آیا ایران پاسخی به این حملات خواهد داد یا نه؟ گفته باید بگویم این حملات اصلا ربطی به ایران نداشته است. اما اگر کوچکترین اقدامی علیع منابع یا منافع ما از سوی آمریکا صورت بگیرد، قطعا و یقینا جواب دندان شکنی خواهیم داد که از کرده خودشان پشیمان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =